2012. január 22., vasárnap


REMETE
Igazad van. Belátom, hogy igazad van. Ó, milyen

nagyon igazad! Hallgass ide. Egy napon, amikor már
hónapok óta, talán egy év óta éltem itt, egyszer csak
látok a földön valamit, valami csillogót. Egy csillogó
követ. Felemeltem. Nézzétek, itt van. Csillámkő.
(Megmutatja a kis követ, amelyet tükörként használ,
mikor a szakállát fésüli) Mikor megnéztem magam ebben
a csillámkőben, akkor láttam, micsoda pompás
szakállam nőtt. Nosza, kerestem egy darab fát,
megfaragtam fésűnek, és elkezdtem ápolni a szakállam!
Fésültem, babusgattam! (Ahogy beszél, egyre ingerültebb
lesz, egyre dühösebb önmagára) És nektek van igazatok!
Azóta csak a szakállammal foglalkoztam! Annak előtte
csak a padlizsánon járt az eszem, és miután elvonultam
a sivatagba, csak a szakállammal foglalkoztam! Egész
életemet a szakállamnak szenteltem! (Feláll, tépni kezdi
szakállát, és szerte-szét hajigálja a szőrszálakat) De most
vége! Majd meglátjátok! Kitépem ezt a nyomorult
szakállt! Ezt az átkozott szakállt! Kitépem! Elhajítom!
Hadd sodorja a szél! Nemsokára nem lesz szakállam!
Egy csepp se! Egyetlen szőrszál se marad belőle!
(Ebben a pillanatban a Galamb ismét nevetni kezd. A remete
meghökkenve hagyja abba tevékenységét, ránéz és
megkérdi)
Most mit nevetsz?


GALAMB
Hogy mit nevetek? Azt, hogy még most is csak a

szakálladdal foglalkozol!



Farid Uddin Attar - CLAUDE CARRIERE 
A madarak tanácskozása (leöltés)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése