2011. június 27., hétfő

A taijiquan 10 alapelve 8.



A külső és belső összhangban


(Benső és külső kölcsönösen irányítja egymást)
A légzés, a Qi, az izomerő és a Yi együttműködve irányítja egymást. Légzésünk nyugodt és kényelmesen követi mozdulatainkat. Ha a légzés feszült vagy szaggatott, akkor a test is feszült lesz, az elme nyugtalan, a Qi áramlása akadályoztatott, és képtelen a Jin szállítására.

dr. Yang Jwing-Ming: A legendás mesterek Taiji-titkai


A Tai Chi gyakorlásunk függ a szellemünktől, így „a szellem a tábornok, a test a hadsereg”. Ha fel tudjuk emelni a szellemünket, a mozdulatok természetesen ügyesek és könnyedek lesznek, az üres és teli, nyitás és zárás magától kialakul. A nyitás nem csak a karok és lábak megnyitását jelenti, hanem a figyelmünket is meg kell nyitnunk. A zárással nem csak a végtagokat zárjuk, hanem a figyelmünket is. Ha a külsőt és belsőt egyetlen impulzussá* változtatjuk, a mozgásunk egységes egész lesz.



(A belső és a külső harmonikus kapcsolata)
A Tai Chi Chuan-t szellemi irányítással (tartással) kell gyakorolni. A szellem a parancsnok, a test a közlegény. Ha megfelelően jelen van a szellemi energia, akkor a mozgások természetesek, könnyűek és élénkek. A testtartás nem kívülről lazul és terhelődik, a mozgások nem kívülről nyitódnak és záródnak. Az úgynevezett „nyitás" nemcsak a kezek és lábak nyitását jelenti, hanem a szellem nyitását is. A „zárás" nemcsak a kezek és lábak összezárására vonatkozik, hanem a szellemi zárásra is. Azáltal, hogy a belső és a külső találkozik, Chi keletkezik és a kettő szervesen összekapcsolódik.

Havasi András: Gyakorlati Tai Chi Chuan és Chi Kung

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése